speed up font download

Fitna offline gehaald

bscap0000.jpg

Hij kwam, zag en ging offline. Fitna, nu al de meestbesproken film van 2008, is offline gehaald door Liveleak. Het personeel van de site had een aantal ernstige bedreigingen onvangen. "Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting", zo stellen ze in een verklaring. "Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop."

"We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen is te hoog."

Voor de fans die het filmisch gedrocht toch willen zien: kijk hier, hier of hier.



  • Idris
  • 28 Maart 2008 23:41
  • Media
  • §
  • Google
  • Technorati
  • NuJij
  • MSN.nl
  • MSN.be
  • eKudos
  • Tags: Geert Wilders
  • internet
  • fitna
  • Liveleak

Zie ook:

  • Hij is er, Fitna the movie (+ post-ban videolinks)Hij is er, Fitna the movie (+ post-ban videolinks)
  • Indonesië wil Youtube offline wegens FitnaIndonesië wil Youtube offline wegens Fitna
  • Google goes offline met Google DocsGoogle goes offline met Google Docs
  • Belgische muziek offline gehaald op YouTubeBelgische muziek offline gehaald op YouTube
  • Aangepaste versie Fitna onlineAangepaste versie Fitna online

Reacties

Anoniem (geen lid):

De film staat nog gewoon op Google Video en vele anderen, dus ik zie het probleem niet zo. Dat die film zo verschrikkelijk zuigt, dat is het probleem.

28-03-2008 23:52
  • antwoorden

Ohjajoh (geen lid):

Het kan toch niet zo zijn dat een film die niks anders is dan een compilatie van youtube beelden niet vrij vertoond kan worden?

Het belachelijke is dat een groot gedeelte van de film beschrijft hoe moslims alleen maar in termen van geweld kunnen denken, waarop "zij" reageren met dreigementen die lijken te bevestigen dat hetgeen zij beledigend vinden eigenlijk de waarheid is.

Maar ja, het is toch allemaal een lading gebakken lucht.
Allah is barmhartig, Allah is vergevensgezind.

29-03-2008 00:11
  • antwoorden

Boer Harm (geen lid):

NNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
(gelukkuig al te huur bij de betere videotheken)

29-03-2008 00:07
  • antwoorden

Astro:

verbazingwekkend dat dan al die klerezooi van jihad aanslagen en andere meuk wel mag blijven staan

volgens mij heeft het vrije westen zo langzamerhand zn ondergang getekend

29-03-2008 00:23
  • antwoorden

Pvv (geen lid):

Vind dit ronduit belachelijk! Dit bevestigd alles!
Is er hier helemaal geen sprake van vrijheid van meningsuiting meer?

29-03-2008 00:23
  • antwoorden

Idris:

Euhm, lijkt me wel, maar sommigen nemen fikse bedreigingen nogal...serieus. Is hun keuze, nietwaar?

29-03-2008 00:24
  • antwoorden

Ollie:

Ik wilde me net gaan bekeren tot iets extreems, maar nu ben ik helemaal van de wap. Kan ik niet alleen voor bruine bonen bidden?

~ U moet de groenten van Hakbar hebben reactie ~

29-03-2008 00:36
  • antwoorden

Stiggie (geen lid):

Ik dacht al dat de film een saaie conclusie was tot een interresant verhaal maar het is duidelijk geen happy end.
Ik voel me beledigd tot in mijn kern van alles wat er is gebeurd de afgelopen weken. Niet alleen vrijheid van meningsuiting is verkracht, maar zelfs ons gezond verstand. Er is hier zoveel fout dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ten eerste:
Ja, de Koran is een fasistisch klote boek.

Ten tweede:
Ja, de koran en die hele stomme religie moeten verboden worden. Ik zal zeggen waarom.
Het feit dat Fitna niet als schokkend word gezien zegt eigenlijk al genoeg. Er staan beelden van passages uit de koran die zeggen dat alle ongelovigen dood moeten, er staan preken over het slachten van de amerikanen en het overnemen van de wereld. Natuurlijk is dit niet schokkend, dit verwachten we toch van de islam?
Als Mein Kampf verboden is moet dit het zeker zijn.

En ik hoor mensen wel zeggen dat niet alle Islamieten zo zijn. Daar heb ik een heel simpel antwoord op, dat zijn geen islamieten, heel ander geloof, ze geven het alleen niet toe. Ze leven niet volgens de regels in dat boek maar kiezen selectief, niets mis mee, maar dan niet beweren dat je de koran volgt, en zeker niet klagen wanneer het wordt verboden, schrijf zelf een betere.
Een Islamiet die niet in geweld geloofd is als een Christen die denkt dat Chuck Norris de echte zoon van god is, niets mis mee, maar dan ben je ook geen christen.

En al dat geklaag over het beledigen van geloof, wat een onzin, zelfs al was het logisch om mensen speciale rechten te verschaffen voor waanideeën over niet te bewijzen gekke mannetjes, zelfs dan is het onzin om te zeggen dat je iemand daar niet over mag beledigen. Als er iets een goede reden is om te beledigen is het wel vanwege religie, dat zou het tweede recht van de mens moeten zijn, ookal vind ik dat de eerste het al duidelijk zou moeten maken.

Daarnaast is het geloof in een god zoiezo nutteloos (behalve een reden), dom en counter productief. Er zijn twee mogelijkheden, of er is wel een god, of er is er geen. Als er geen is heb je nog al een nutteloos leven geleid. Als er wel een is, is de kans wel heel klein dat het de jouwe is. Het is beter om gewoon niet te geloven en toch een goed leven te leiden, dan heb je bij elke god een kans, en het is ook nog indrukwekkender, als ik een persoon mocht kiezen voor mijn hemels koninkrijk, en ik moest kiezen tussen iemand die mijn wetten volgde omdat hij bang was voor eeuwige verdoemenis, of iemand die gewoon een goed leven heeft geleid omdat hij nou eenmaal zo is, dat kies ik de tweede.
En een god zou nooit verwachten dat we zomaar geloven, we zijn geschapen in zijn evenbeeld, ik zou me schamen als mijn creaties zomaar alles geloven wat ze wordt verteld zonder enig bewijs wat dan ook. Zulke onnozele schapen zou ik zoiezo al niet binnen laten.
Volgende vraag, waarom geloven die sukkels zo graag in een leven na de dood, een eeuwigheid in een perfecte plek? Ik doe niet mee, een eeuwigheid duurt lang en alles wordt saai, denk niet aan een millenium, of aan een googleplex aan jaren, nee, oneindig langer. Er is een reden dat mensen zelfmoord plegen, op een gegeven moment is het genoeg.
Dan hebben we nog onze vrije geest, hebben we het recht om onze eigen beslissingen te nemen? als we dat hebben, heeft god (allah, whatever) ook niet het recht om over ons te oordelen, dan moet hij zich houden aan onze regels, want als wij andere regels hadden bepaald, hadden we ons daar misschien wel aan gehouden. En als we niet zelf ons lot kunnen bepalen, maar als onze acties worden geleid door god, dan heeft hij het recht al helemaal niet om ons naar de hel te sturen, eigen fout, (en in zijn evenbeeld trouwens).
Enige goede reden voor geloof ik oude vrouwtjes die bang zijn om te sterven en hopen nog een keer hun gelievden te zijn, een zwakke en zielige gedachte maar ja. Geef mij maar eeuwige rust, je voelt er niks van, het is niet erg, je merkt niks.

Verder niks meer te vertellen over geloof zo snel (gewoon getyped wat in me opkomt, maar ik heb nog nooit een goed argument voor geloof gehoord)

Waar ik verder zo pissig van word zijn de reachties van groepen/individuelen de afgelopen weken op de film fitna.

Ze zeggen dat de Koran geweldadig noemen moet worden bestrafd met geweld... Meest ironische gedrag in de geschiedenis van de apen.
Een regeren doet afstand van een van haar leden inplaats van samen achter te vrijheid van meningsuiting te staan. Een film proberen te verbieden voordat hij uit is. Ik voel me zwaar beledigd door al deze aanvallen op mijn geest, erger dat welke moslim dan ook kan voorstellen met zijn zwakzinnige brein.
En de stupiditeit van dit alles. Er komt een film over de Islam, laten we het opblazen en een gigantisch probleem maken van wat makkelijk opgelost had kunnen worden. De eerste minister laat zien wat lafheid werkelijk is en zelfs voordat de film uit is word Wilder beledigd, en bedreigd. We moeten hem prijzen, niet voor zijn standpunten, maar wel voor zijn doorzettingsvermogen. Deze hele kweste heeft het voor mij de doorslag gegeven. Moslims en andere extremistische gelovigen zijn het tuig van de aarde, vieze ranzige wormen die mijn aanblik niet waardig zijn, hopelijk worden ze ooit beschaafd zoals wij, en leren ze omgaan met grapjes en beledigingen. Tot die tijd zal ik in ieder geval elk feest proberen een Koran te verbranden. Niet omdat het nut heeft, maar omdat het mijn recht is als een dier op deze planeet.

(ik weet dat als iemand de moeite neemt om dit door te lezen ik waarschijnlijk beledigd zal worden van alle kanten, als dit op jou van toepassing is laat dit zien hoe kortzichtig je bent en hoe je niet kan denken buiten het blinderende effect van normen en waarden die door achterlijke samenleving in je kop is geramd (een gemiddeld IQ van 100, kom op), ik vond ze niet altijd zo erg, maar geen weldenkend mens kan de gebeurtenissen van tegenwoordig aanschouwen en niet zien dat er iets niet klopt, als je me kan over halen is dat geweldig, maar ik betwijfel het, kom op, ik daag je uit me eruit te lullen)

29-03-2008 00:58
  • antwoorden

Lucas:

RACIST!

29-03-2008 01:01
  • antwoorden

Ollie:

~ Dit is geen reactie ~

29-03-2008 01:21
  • antwoorden

Idris:

¡ʇsıɔɐɹ

~Mij kun je lekker wél selecteren met je muis~

29-03-2008 01:24
  • antwoorden

Ollie:

¡ʇsıɔɐɹ

~ Ja en? mij ook met een smiley reactie ~

29-03-2008 01:32
  • antwoorden

Idris:

˙˙˙uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo ɹǝ uǝq ʞı

29-03-2008 01:39
  • antwoorden

Tim (geen lid):

'En ik hoor mensen wel zeggen dat niet alle Islamieten zo zijn. Daar heb ik een heel simpel antwoord op, dat zijn geen islamieten, heel ander geloof, ze geven het alleen niet toe. Ze leven niet volgens de regels in dat boek maar kiezen selectief, niets mis mee, maar dan niet beweren dat je de koran volgt, en zeker niet klagen wanneer het wordt verboden, schrijf zelf een betere.'
Heel goed gezegd! Zo denk ik er precies ook over!
Voor de rest van je verhaal beetje te maar ik vind toch dat je gelijk hebt! Bedankt voor je reactie. Heb het met plezier gelezen!

29-03-2008 02:18
  • antwoorden

Michiel Mans:

Nou Stiggie, ik kan me er wel aardig in vinden. Een beetje rommelig betoog, maar de hoofdpunten zijn wel overgekomen.

29-03-2008 03:10
  • antwoorden

Woutman:

Beetje jammer wel dat je pas in de een na laatste alinea het christendom erbij betrekt. Veel van het voorgaande is net zo zeer op het christendom als de islam van toepassing. Als je die link van het begin af aan al had gelegd, komt het geheel wat minder islamofobisch over en zullen meer mensen je mening serieus nemen.
Verder zaten er zeker wat aardige punten in.

29-03-2008 03:16
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Ik ben het ook wel met Stiggie eens, maar ik vind het toch wel zielig voor de "goede" moslims onder hun.

Ik woon naast een kleine moskee waar vaak wat oudere mannetjes bijeen komen om te binnen en drinken (of zo), in ieder geval niks ergs. Een enkeling loopt zelfs soms voorbij mijn huis op weg naar de moskee en groet altijd vriendelijk. En een poosje geleden is deze moskee in de brand gezet (staat ook op EnDanDit, zoek maar naar Huizense Moskee), en dat vindt ik dan wel weer erg zielig.

29-03-2008 04:07
  • antwoorden

Laurens (geen lid):

Stiggie:
Ik dacht al dat de film een saaie conclusie was tot een interresant verhaal maar het is duidelijk geen happy end.
Ik voel me beledigd tot in mijn kern van alles wat er is gebeurd de afgelopen weken. Niet alleen vrijheid van meningsuiting is verkracht, maar zelfs ons gezond verstand. Er is hier zoveel fout dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ten eerste:
Ja, de Koran is een fasistisch klote boek.

Ten tweede:
Ja, de koran en die hele stomme religie moeten verboden worden. Ik zal zeggen waarom.
Het feit dat Fitna niet als schokkend word gezien zegt eigenlijk al genoeg. Er staan beelden van passages uit de koran die zeggen dat alle ongelovigen dood moeten, er staan preken over het slachten van de amerikanen en het overnemen van de wereld. Natuurlijk is dit niet schokkend, dit verwachten we toch van de islam?
Als Mein Kampf verboden is moet dit het zeker zijn.

En ik hoor mensen wel zeggen dat niet alle Islamieten zo zijn. Daar heb ik een heel simpel antwoord op, dat zijn geen islamieten, heel ander geloof, ze geven het alleen niet toe. Ze leven niet volgens de regels in dat boek maar kiezen selectief, niets mis mee, maar dan niet beweren dat je de koran volgt, en zeker niet klagen wanneer het wordt verboden, schrijf zelf een betere.
Een Islamiet die niet in geweld geloofd is als een Christen die denkt dat Chuck Norris de echte zoon van god is, niets mis mee, maar dan ben je ook geen christen.

En al dat geklaag over het beledigen van geloof, wat een onzin, zelfs al was het logisch om mensen speciale rechten te verschaffen voor waanideeën over niet te bewijzen gekke mannetjes, zelfs dan is het onzin om te zeggen dat je iemand daar niet over mag beledigen. Als er iets een goede reden is om te beledigen is het wel vanwege religie, dat zou het tweede recht van de mens moeten zijn, ookal vind ik dat de eerste het al duidelijk zou moeten maken.

Daarnaast is het geloof in een god zoiezo nutteloos (behalve een reden), dom en counter productief. Er zijn twee mogelijkheden, of er is wel een god, of er is er geen. Als er geen is heb je nog al een nutteloos leven geleid. Als er wel een is, is de kans wel heel klein dat het de jouwe is. Het is beter om gewoon niet te geloven en toch een goed leven te leiden, dan heb je bij elke god een kans, en het is ook nog indrukwekkender, als ik een persoon mocht kiezen voor mijn hemels koninkrijk, en ik moest kiezen tussen iemand die mijn wetten volgde omdat hij bang was voor eeuwige verdoemenis, of iemand die gewoon een goed leven heeft geleid omdat hij nou eenmaal zo is, dat kies ik de tweede.
En een god zou nooit verwachten dat we zomaar geloven, we zijn geschapen in zijn evenbeeld, ik zou me schamen als mijn creaties zomaar alles geloven wat ze wordt verteld zonder enig bewijs wat dan ook. Zulke onnozele schapen zou ik zoiezo al niet binnen laten.
Volgende vraag, waarom geloven die sukkels zo graag in een leven na de dood, een eeuwigheid in een perfecte plek? Ik doe niet mee, een eeuwigheid duurt lang en alles wordt saai, denk niet aan een millenium, of aan een googleplex aan jaren, nee, oneindig langer. Er is een reden dat mensen zelfmoord plegen, op een gegeven moment is het genoeg.
Dan hebben we nog onze vrije geest, hebben we het recht om onze eigen beslissingen te nemen? als we dat hebben, heeft god (allah, whatever) ook niet het recht om over ons te oordelen, dan moet hij zich houden aan onze regels, want als wij andere regels hadden bepaald, hadden we ons daar misschien wel aan gehouden. En als we niet zelf ons lot kunnen bepalen, maar als onze acties worden geleid door god, dan heeft hij het recht al helemaal niet om ons naar de hel te sturen, eigen fout, (en in zijn evenbeeld trouwens).
Enige goede reden voor geloof ik oude vrouwtjes die bang zijn om te sterven en hopen nog een keer hun gelievden te zijn, een zwakke en zielige gedachte maar ja. Geef mij maar eeuwige rust, je voelt er niks van, het is niet erg, je merkt niks.

Verder niks meer te vertellen over geloof zo snel (gewoon getyped wat in me opkomt, maar ik heb nog nooit een goed argument voor geloof gehoord)

Waar ik verder zo pissig van word zijn de reachties van groepen/individuelen de afgelopen weken op de film fitna.

Ze zeggen dat de Koran geweldadig noemen moet worden bestrafd met geweld... Meest ironische gedrag in de geschiedenis van de apen.
Een regeren doet afstand van een van haar leden inplaats van samen achter te vrijheid van meningsuiting te staan. Een film proberen te verbieden voordat hij uit is. Ik voel me zwaar beledigd door al deze aanvallen op mijn geest, erger dat welke moslim dan ook kan voorstellen met zijn zwakzinnige brein.
En de stupiditeit van dit alles. Er komt een film over de Islam, laten we het opblazen en een gigantisch probleem maken van wat makkelijk opgelost had kunnen worden. De eerste minister laat zien wat lafheid werkelijk is en zelfs voordat de film uit is word Wilder beledigd, en bedreigd. We moeten hem prijzen, niet voor zijn standpunten, maar wel voor zijn doorzettingsvermogen. Deze hele kweste heeft het voor mij de doorslag gegeven. Moslims en andere extremistische gelovigen zijn het tuig van de aarde, vieze ranzige wormen die mijn aanblik niet waardig zijn, hopelijk worden ze ooit beschaafd zoals wij, en leren ze omgaan met grapjes en beledigingen. Tot die tijd zal ik in ieder geval elk feest proberen een Koran te verbranden. Niet omdat het nut heeft, maar omdat het mijn recht is als een dier op deze planeet.

(ik weet dat als iemand de moeite neemt om dit door te lezen ik waarschijnlijk beledigd zal worden van alle kanten, als dit op jou van toepassing is laat dit zien hoe kortzichtig je bent en hoe je niet kan denken buiten het blinderende effect van normen en waarden die door achterlijke samenleving in je kop is geramd (een gemiddeld IQ van 100, kom op), ik vond ze niet altijd zo erg, maar geen weldenkend mens kan de gebeurtenissen van tegenwoordig aanschouwen en niet zien dat er iets niet klopt, als je me kan over halen is dat geweldig, maar ik betwijfel het, kom op, ik daag je uit me eruit te lullen)

HELD! Haal die paar spelfouten eruit en dit is een artikel waar mensen niet om heen kunnen! Eindelijk eens iemand die op een objectieve manier kan oordelen over de waanzin van dit hele gebeuren

29-03-2008 04:52
  • antwoorden

Garfield (geen lid):

Hulde aan stiggie!

Verder vraag ik me af wat er zou gebeuren als wij geweld met geweld zouden bestrijden. Stel dat wij ook een terroristische aanslag plegen en de Kaaba opblazen...zouden de moslims dan in het vervolg alle acties overwegen en hun vrijheid van geloof opgeven uit angst? Denk het niet, toch is dit wel wat er in veel westerse landen gebeurt.....

29-03-2008 11:04
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Go stiggie, dat stuk kan zo in de krant.
Vooral het stuk dat ze schijnbaar niet beledigd mogen worden, dat zou al aan aan moeten geven dat al die religieuze boeken verboden moeten worden, want daar staan genoeg beledigingen in tegen anders- en niet gelovigen.
Net alsof ze meer rechten hebben (net als bijv. vrouwen, negers, homo's, want vrijwel alles wat tegen die groepen word gezegd word bestempeld als discriminatie, maar zeg je hetzelfde tegen een autochtone, heteroseksuele man, dan is het schijnbaar normaal)

29-03-2008 12:37
  • antwoorden

katherrrrrrr (geen lid):

stiggie jij snapt t helemaal;). beetje rommelig hier en daar, maar wat je zegt klopt. wat een onzin om een film die nergens op slaat. doe ff niet zo moeilijk. en er zijn genoeg films die harde dingen over het christendom gaan. daarvoor gaan de christenen toch ook niet vlaggen voor verbranden.

29-03-2008 15:49
  • antwoorden

Stiggie (geen lid):

Ik ga aannemen dat de racist reacties als grapje bedoeld zijn want ik heb niks gezegd over zwart/wit/ wat dan ook XD

"HELD! Haal die paar spelfouten eruit en dit is een artikel waar mensen niet om heen kunnen! Eindelijk eens iemand die op een objectieve manier kan oordelen over de waanzin van dit hele gebeuren
"
tja, ik was altijd goed in natuur/wis/scheikunde, de logische vakken, nederlands ben ik altijd al vreselijk in geweest, en midden in de nacht met haast helpt niet echt :P

29-03-2008 17:30
  • antwoorden
De inhoud van dit veld is privé en zal niet publiekelijk getoond worden.

Tirza is Nederlandse Oscar-inzending
Niemand wil rondborstige Hendricks jurken uitlenen (foto's)
Man wil Lady Gaga zijn (video)
Shia LaBeouf levert veel geld op
Waterrace met sex dolls (video)
Nederlands elftal waarschijnlijk niet te zien
Een prettige prakplek IX
Beveiligingsbeelden Loveparade-drama openbaar (video)

'Jezus redt' ook in rood (video)
Man overleden bij snoeien boom
Man loopt met mes en bijl politiebureau binnen
Kreeften massaal aan land in Duiven
Graancirkels: aliens blijken nazi's (foto's)
Best of Sail (video's)
Anne Frank boom omgewaaid (foto's)
Militair mept beveiliger met stoel

Voetballers juichen nu ook als toilet (video)
Doodschop ná rode kaart (video)
Van Bommel nieuwe aanvoerder Oranje
Toch Oranje op tv vrijdag
Ajax-fans woest op Ajax
Gouden Schoen voor Suarez
Boulahrouz doet helm kado (video)
Grootste judoka van Nederland ever overleden

Dodelijk ongeval en iedereen rijdt door (video)
Hilarisch: Rouvoet wil bewijs zien van Stephen Hawking
Jongen doet dubbele backflip in rolstoel (video)
Dramatisch beeld orkaan Earl vanuit de ruimte (foto's)
Koeien gek op sloten (video)
Man legt granaat voor deur ex
Kwal doodt vrouw
Hongerstaken doe je zo (foto's)

Agenten kijken toe bij lesbische seks
Wisselende Wielen: Opel Kadett
Nieuwe NASA booster fikt goed (video)
Te koop: partij Belgische soldatenslips (foto's)
De Swiftpoint wireless minimuis (video)
Eva's appel 65 miljoen jaar oud
Sommelier steelt 1800 flessen wijn
Serveersters met te dikke tieten klagen Hooters aan
Naar voorpagina EnDanDit
Contact | Nieuws tippen | Colofon | Brievenbus | Webmasters | Archief | Twitter | Inloggen

Gebruikerslogin

  • Registreren
  • Wachtwoord vergeten?

Opinie

  • Reacties

Brievenbus

Virtual hosting door True

Populair

  • Agenten kijken toe bij lesbische seks
  • Niemand wil rondborstige Hendricks jurken uitlenen (foto's)
  • Doodschop ná rode kaart (video)
  • Dodelijk ongeval en iedereen rijdt door (video)
  • Hilarisch: Rouvoet wil bewijs zien van Stephen Hawking

Laatste nieuws

  • Voetballers juichen nu ook als toilet (video)
  • Tirza is Nederlandse Oscar-inzending
  • Dodelijk ongeval en iedereen rijdt door (video)
  • Hilarisch: Rouvoet wil bewijs zien van Stephen Hawking
  • Doodschop ná rode kaart (video)

PinkBullets

  • Meer over mijn waanzin - Medeia deel 3
  • Unhear it: Get that damn song out of your head!
  • Over de levensgenieter die haar angst voor de dood wil verdrijven - Barbara Stok
  • Turks brood, daar zit ook wat in!
  • Webcomic: Dot dot dot
meer

Contact | Nieuws tippen | Colofon | Brievenbus | Webmasters | Archief | Inloggen

En Dan Dit is een uitgave van Flabber.

Inhoud syndiceren  Abonneren met Bloglines