speed up font download

Occupy Amsterdam: 'vrije wil is een kankergezwel'

occuindiaan.png

Vrijdagmiddag brachten wij een bezoekje aan het tentenkamp in Amsterdam dat Occupy heet. We troffen wat uitersten aan. Daklozen die schaamteloos hun vertrouwde plaatsje claimden. Activisten die daadwerkelijk voor het goede doel streden. Maar ook stoottroepen die de orde bewaakten. Over dat alles later meer. Nu hebben we het vooral over ons gesprek met een woordvoerder van Occupy. Want die wil mensen dood maken.

Een man met een enorme idianentooi op zijn hoofd doet het woord. Hij beheert de externe contacten als woordvoerder. Aan namen doet de heer kennelijk niet. Dan maar zonder.

Hoe nemen jullie besluiten?
'Alle besluiten worden hier op basis van consensus genomen in een general assembly die iedere avond gehouden wordt. Honderd procent van de stemmen is het enige dat telt. Men kan niet zomaar roepen dat een idee niet goed is, men moet met een onderbouwd alternatief komen. Dat alternatief zorgt ervoor dat een idee evolueert, net zo lang tot het goed is. Dat duurt langer, maar is bijzonder effectief. De volgende dag evalueren we de besluiten en stellen we het eventueel bij'.

Hoe zien jullie de nabije toekomst?
'Het systeem moet op de schop. Momenteel is het geld om geld. Waardoor de rijken steeds rijker worden. Wij willen decentraal geld, bitcoin. Maar dat is slechts een tussenstap. Ons grote doel is een Recource Based Economy, waarbij geen bezit telt, en niemand tekort wordt gedaan'.

Dat is dus een Zeitgeist idee. Een wereld gebaseerd op software en machines.
'Inderdaad. Het gaat hier om rauwe informatie, waarbij het systeem beslist. Bezit telt niet meer, want alles is van iedereen. Iedereen heeft een fiets. Iedereen heeft een huis. Woningnood bestaat niet meer. En hoewel jij gewoon mag blijven in jouw huis, is het jouw huis niet meer'.

En als ik dat allemaal niet wil?
'Je zult wel moeten, want de meerderheid beslist. Die meerderheid bepaalt via de eerdergenoemde general assembly welke besluiten er worden genomen. De software beslist op basis van de rauwe informatie die het krijgt. Er is geen twijfel'.

Dictatuur, het einde van de vrije wil en geen individu meer?
'Nee hoor. Want iedereen is vrij om te bepalen of hij mee wil met de groep. Vergelijk het met het oversteken van een weg. Niemand doet dat zonder uit te kijken. En als diegene wordt doodgereden, is dat zijn eigen vrije wil. Dictatuur is het niet. Want er moet consensus zijn. Bottom up'.

Ik zeg Stalin.
'Fout. Want dat is top down'.

Hitler dan?
'Top down'.

Maar ik wil geen dingen met een groep doen. Ik wil dingen doen uit mijn eigen vrije wil. Hoe gaan jullie daar mee om?
'Dan beschouwen we jou als een kankergezwel. Dan zit je in een fout lichaam, en als lichaam nemen we maatregelen. Als mensen uit eigen vrije wil besluiten niet bij de meerderheid te horen, dan is dat hun eigen keuze. Uiteindelijk gaan ze dood en zijn ze over honderd jaar uitgestorven. Wij laten ze alleen'.

Tot zover het interview. Terwijl we weglopen komt de indiaan achter ons aan om met luide stem te vertellen dat we niet passen in hun wereld. Als wij met iemand anders praten horen we hem nog steeds roepen. Tegenspraak wordt niet gewaardeerd in een wereld waar de groep beslist. Ons rest slechts de conclusie.

Occupy predikt een Brave New World waarin voor zelfstandig denkende mensen slechts plaats is op de door machines bestuurde begraafplaats.

Later dit weekend berichten we over Occupy bezien vanuit de normale, doch naieve demonstrant. Ook besteden we aandacht aan het tweede Occupy en geven we inzage in de private beveiligingsdienst van het clubje. Meer Occupy treft u hier aan.

  • Robert Engel
  • 28 Oktober 2011 21:47
  • Nieuws
  • §
  • Twitter
  • Facebook
  • Google
  • NuJij
  • eKudos
  • Tags: kanker
  • zeitgeist
  • Occupy Amsterdam

Zie ook:

  • Kassier Occupy Dordrecht steelt  kasKassier Occupy Dordrecht steelt kas
  • Mediawatch: FD blundert met Hiawatha de Occupy indiaanMediawatch: FD blundert met Hiawatha de Occupy indiaan
  • Hersenspoelen met Occupy Amsterdam (foto's)Hersenspoelen met Occupy Amsterdam (foto's)
  • Occupy II: Leider Robert Ernst blijkt kankergezwelOccupy II: Leider Robert Ernst blijkt kankergezwel
  • 'Hiawatha en Occupy Amsterdam moeten weg''Hiawatha en Occupy Amsterdam moeten weg'

Reacties

Anoniem (geen lid):

De huidige wereld economie is ernstig ziek, daarover geen twijfel. Het huidige systeem zal binnen 50 jaar zichzelf kapot werken (vraag iedere bankier die je zover kunt krijgen om eens eerlijk te zijn)

Maar die kerel is simpelweg gestoord.

28-10-2011 22:29
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Goed, dan hebben we een eerlijke bankier, iemand die er middenin staat. Je zult wel met de standaardteksten komen dat ik corrupt ben, of in m`n eigen wereldje leef, maar zo zij het. Ik zie mensen die harder werken dan welk ander persoon in Nederland die ik ken. En het enige dat clienten van een bank doen, is de hele dag verspillen met klagen. WIJ, de bankiers zoals we altijd zo mooi worden bestempeld, zijn wel de personen die met dag en dauw opstaan om de economie enigszins draaiende te houden. Mensen die met tenten op een plein gaan zitten zullen dat nooit doen, maar wel de vinger naar ons wijzen, wel over ons klagen.

De economie is niet op z`n best, iedereen ziet dat. Maar met je vinger naar personen wijzen die WEL hard werken is waanzin. De economie is kapot omdat er miljoenen danwel miljarden uitgaan naar mensen die de hele dag totaal niet uitvoeren. Kijk een keer Pownews. 'Nederland Subsidieland'. Misschien kun je een keer naar hen wijzen.

29-10-2011 10:20
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Een veel gemaakte fout is dan ook om naar de bankiers als collectief te wijzen, terwijl de échte fout zit in de top.
Zodra je de 2 ingrediënten: topfunctie + beheer over geld samenvoegt, krijg je gegarandeerd misbruik: politici die niet weten hoe ze met geld om moeten gaan, topfuncties in het bestuursleven die bonus op bonus en salarisverhogingen krijgen, terwijl 'de gewone man' wordt ontslagen of in elk geval korting op hun loon krijgen. Het gaat om deze mensen.
Ik ben 100% tegen een communistisch idee, maar het idee dat zo weinig mensen over zoveel geld bepaalrecht hebben, is ook niet goed. Meer macht aan het volk, of in elk geval een systeem waarin de gewone burger meer mee mag doen met denken. Daarnaast ook een systeem waarin men niet bang is om pijnlijke beslissingen maken. Liever dan het huidige systeem waarin men geen harde beslissingen durft te maken, waardoor we steeds dieper in de prut komen (Griekenland anyone?).

29-10-2011 11:32
  • antwoorden

Dan (geen lid):

- edit zet die capslock eens uit. En maak je warrige betoog dan nog een keer -

30-10-2011 12:19
  • antwoorden

detegenpartij (geen lid):

als ze werkelijk niets zouden willen bezitten, wat zouden ze daar dan precies te doen hebben?
ze willen juist alles bezitten, en er weinig voor hoeven doen.
Als je twijfelt over de motivatie van de mens bij het maken van keuzes dan heb je een goed verhaal. Het probleem is alleen dat die motivatie ook diepgeworteld zit in jezelf. Met je vinger naar een ander wijzen en daarmee impliceren dat jouw motivatie de juiste is zal weinig bijdragen aan een wereld waarnaar de bezetters zeggen op zoek te zijn.
Alleen aan jezelf kan je werken en daarmee een ander inspireren.
Zo'n occupybeweging zou pas richting en glans krijgen als ze massaal mensen zou gaan helpen die dat nodig hebben. De bezetters zouden een pleidooi moeten houden voor menslievendheid en compassie ipv toegang tot alles voor iedereen... en daad bij het woord moeten voegen.
Ik snap de betogers overigens wel, ze denken een uitweg te zien uit deze beklemmende maatschappij waarbij ze zelf geen directe verantwoordelijkheid hoeven te hebben. Ze denken de formule voor vrijheid te hebben gevonden..
Maar vrijheid is geen gevolg van externe factoren, maar van jouw relatie met die factoren.

31-10-2011 19:54
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Die mensen bij Occupy hebben een soort vrij wil en zijn dus kanker zoals ze het zelf noemen. Ach ja overh onderd jaar zijn ze uitgestorven...

28-10-2011 22:42
  • antwoorden

Jojo26 (geen lid):

Volledig gestoord deze types. En bovendien een gevaar voor de democratie!

28-10-2011 22:51
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

ow ja? hoe dan?

29-10-2011 16:48
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Die gast is te ver doorgeschoten in zijn wereld. Maar wat ik niet begrijp is hoe dit jou zou limiteren als het waargemaakt zou worden wat hij wil?

28-10-2011 23:25
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Op dezelfde manier als het huidige systeem dat doet. Ban je het bijvoorbeeld niet eens met het staten systeem en besluit je geen persoonsbewijzen meer bij je te dragen zal je leven een stuk lastiger worden. zeker als het gaat om het vinden van een baan bijvoorbeeld.

Andere systemen zoals fascisme en staatsgeleid communisme werken juist op het principe van opsluiting als je niet mee wil werken.

29-10-2011 16:51
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Kapitalisme werkt prima als er af en toe de rem op gezet wordt, en er moet wat aan belasting/inkomen gewerkt worden. Het werkt nu al jaren en jaren prima. Af en toe een crisis omdat de rem er niet op gezet wordt op tijd.

28-10-2011 23:48
  • antwoorden

ar (geen lid):

Ik ben blij dat zijn wereld er in ieder geval nooit komt.

28-10-2011 23:49
  • antwoorden

Mr Mars:

Die titel klinkt naar Sharia.

Occupy is het kankergezwel.
Die indiaan is de revolutie vergeten.

29-10-2011 00:00
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Wat is het verschil tussen bitcoin en wat wij nu hebben? Dat heeft toch exact dezelfde uitwerking?
Wat een naïeve man. Misschien moet hij eens in Rusland kijken hoe fantastisch communisme wel niet is.

29-10-2011 00:18
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

niet helemaal, neem nu het noodfonds van 1000 miljard. Dat geld bestaat nog niet maar kan worden vrijgemaakt in het geval van acute nood. In een economie zoals bitcoin die graag zou zien zou dit niet kunnen, aangezien er slechts een bepaalde hoeveelheid bitcoins bestaat.

29-10-2011 16:54
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Eerlijk gezegd denk ik dat de meerderheid van de weldenkende mensen niet zit te wachten op "de meerderheid" die voor hem of haar beslist...
Niet echt een vruchtbaar idee dus, me dunkt.

En... hoe serieus moet je een volwassen persoon met een indianentooi van de Intertoys op zijn hoofd eigenlijk nemen?

29-10-2011 00:49
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Mede door deze quote:
"Inderdaad. Het gaat hier om rauwe informatie, waarbij het systeem beslist. Bezit telt niet meer, want alles is van iedereen."
Begint het bij mij meer en meer te jeuken dat we hier met verschrikkelijk luie, werkschuwe profiteurs te maken hebben. Linke rakkers, van het extreme soort.

29-10-2011 00:52
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Wannabe-profiteurs, that is... Overigens niks tegen links-stemmers, maar dit is me te extreem.

29-10-2011 00:53
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

ik ken linkse rakkers die prima hard werken.

29-10-2011 16:55
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Leuk om eens uit te schrijven wat mannen met indianentooien allemaal zeggen, maar zijn verhaal portretteren als hét idee van heel OccupyAmsterdam is kortzichtig en niet netjes.

29-10-2011 01:13
  • antwoorden

Robert Engel:

Ik heb keurig gevraagd aan de aanwezige mensen wie ik als woordvoerder mocht spreken. Deze man sprak met meer mensen van de pers. Voordat ik met het gesprek begon, heb ik hem gevraagd of hij de woordvoerder is. Dus waar mijn kortzichtigheid zit of het feit dat ik niet netjes ben, zie ik niet helemaal.

Bovendien schrijf ik onderaan mijn stuk dat de rest van het gebeuren in volgende artikelen wordt belicht. Dan is het beeld namelijk compleet.

29-10-2011 01:21
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

"Hij praat wel vaker met de pers" is niet per se een aanbeveling.

29-10-2011 09:00
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

- edit inhoud. Niet jij-bakken dat we er hier niets van kunnen -

29-10-2011 17:24
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

haha Robert jij in pownews held!

29-10-2011 02:17
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Toen ik dinsdagavond de lege tentjes,de schransende junks en vooral de hoofdtent met 40 types zag die een sprekers woorden
nadreunden(thema;afschaffen psychiatrie!!!) wist ik genoeg.
Dit was Big Brother(niet van Hummie,maar van Orwell).
Een van de 'leiders' besprak buiten die griezeltent 't plan het kaf van het koren te scheiden en ik zag een paar zeer wilde ogen.

29-10-2011 03:02
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Aardig om je eigen interview , zo verknipt te zien worden , een van de wijsheden van de maya is waneer je zelf geen functie meer hebt je zelf op te heffen.
dat is ook wat in de ducumantaire kymatica http://video.google.com/videoplay?docid=-6736722752013377089
word uitgelegd ,,, vijje wil om de vijje wil gedraagd zich idd als een knaker gezwel en is vergleikbaar met het willen staan op een snelweg en dan verwachtenh dat de autos voor je stoppen terwijl je ook langs de kant kan staan.
en daar gaar occupy over,
het zoeken van wereld wijde concencus , er zullenb altijd mensen zijn die op de snelweg willen lopen maar die zullen ook de verandwoordeelijkheid moeten dragen over reden te worden.

29-10-2011 09:59
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Vriend, probeer iets minder alcohol achter je kiezen te hebben voordat je een stukje gaat schrijven of neem een cursus Nederlands, want zo kan niemand je natuurlijk serieus nemen als 'woordvoerder'.

Trouwens ook mooi om te zien hoe zijn 'meerderheid' in de praktijk gewoon een vocale minderheid is, moet hij zich volgens zijn eigen logica dan niet zelf aanpassen?

29-10-2011 13:25
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

like a boss. HAHAHAHAHA

29-11-2011 21:44
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Aanvulling http://www.youtube.com/watch?v=qCnWZncHH2Y
, een teken van het valse ego is dat het zich zelf in stand wil houden door zich zelf nodig te houden ook als het zijn funtie heeft verloren.
Een ander deel heeft de nijging "omhoog" te kijken en een ander aan te wijzen omdat het niet om kan gaan met de EIGEN verandwoordelijkheid , eigen verandwoordelijkheid daar gaat het hier om nemen we dat niet dan is ons pad waar het eindigd duidelijk.

29-10-2011 10:10
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

voor mensen die het intreseert hier de totale docu over evolutie en spiritualiteit.
http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg&feature=results_main&playnext...

29-10-2011 10:28
  • antwoorden

BrightAsh:

Beste Anoniem,

Het interesseert ons natuurlijk geen reet... wij denken wel zelf na

Anywayz, Endandit. Ik heb er de gewoonte van gemaakt nooit meer te reageren, maar ik vind deze (komende) artikelreeks over de occupy beweging nu al zo'n een daverend succes, dat ik het toch nog een keertje doe.

Heel tof dat jullie zelf gaan kijken en anderen op de bekende nuchtere endandit manier bevragen.
Hulde

29-10-2011 11:19
  • antwoorden

Robert Engel:

@BrightAsh
Natuurlijk denken we zelf na. Het is wel aardig om te zien dat onze indiaan in de comments nog even bevestigt dat we allemaal dood mogen.

29-10-2011 11:38
  • antwoorden

Worldbridger (geen lid):

De man met de tooi is niet de belichaming van Occupy.
De wereldwijde beweging (en niet de man met de tooit) zet een verandering in gang die zal resulteren in een gezonde en eerlijke wereld waarin er genoeg is voor iedereen, ieder heeft alles wat hij nodig heeft zonder (een leven lang) daarvoor te hoeven vechten. Woonruimte, voedsel/water, kleding, onderwijs etc. dit word een geboorterecht. Daarnaast zal alle vrijheid zijn voor ieder die behoefte heeft aan meer dan de basisbehoeften om die te vergaren. Sociocratie neemt de plaats in van democratie. De mensheid zal een enorme sprong in zijn ontwikkeling maken, omdat er niet meer gestreden hoeft te worden voor de basisbehoeften. Degene die opmerkte "kapitalisme werkt prima"..ja voor U wel ja :-) Niet voor de miljoenen die op sterven na dood zijn door voedsel te kort. Ik vraag U verder te kijken dan Uw eigen, nog wel, welvarende Nederlandje. En dit zal allemaal niet morgen gebeuren, ook niet binnen een paar jaar, maar ik vraag U om over 100 jaar nog eens om het hoekje te komen kijken :-)

29-10-2011 11:51
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Dus jij wil zeggen dat mensen die niet hard willen werken, evenveel recht op bezit hebben als mensen die wel hard werken? Kapitalisme werkt goed, als je er maar voor wil werken, luie mensen passen niet in dit systeem. En gek genoeg is haast elke occupy demonstrant werkloos.....

29-10-2011 12:10
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Helaas werkt kapitalisme niet zo: hard werken = hoeveelheid bezit. Kapitalisme gaat over hoeveel geld er te verdienen valt. Het houdt geen rekening met ethiek.
Ik ben de eerste zaterdag op Occupy geweest en met een boel mensen gepraat, ik ben niemand tegengekomen die werkloos was (oh, misschien een aantal studenten, maar die hebben vaak bijbanen).

31-10-2011 09:19
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Het idee dat kapitalisme over het verdienen van geld gaat is het grootste misverstand erover. Het gaat om het circuleren ervan. Een voor-wat-hoort-wat-principe, maar dan wel onderling meetbaar. Dus, ja, mensen moeten werken voor hun centen en, nee, de werklozen discussiëren inderdaad niet mee, omdat ze toch niet weten wat ze daar doen. toch zijn het er veel.

03-11-2011 01:37
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Tja zo werkt dat nu eenmaal niet, misschien in hun ideale wereld waar je als individu niets meer te vertellen hebt. Het lijkt de film Equilibrium wel....

Laten we niet vergeten dat wanneer "de meerderheid" bepaalt de rest ontevreden is, kan het zo maar zijn dat 49,9% van de bevolking ontevreden is, dat kan nooit lang goed gaan.

En je kan wel alles eerlijk willen verdelen tussen iedereen maar er zal toch altijd ergens gewerkt moeten worden en zo lang er verschillen in inzet/uren/productie etc zijn zal er ook verschil zijn in de compensatie die daar tegen over staat. Waarom zou een boer zijn arbeidsintensief gefokte varken ruilen tegen een dreadlock hippie kraker kunstwerkje wat in een middag in elkaar geflanst is. Ze willen wel een ruilmarkt creëren maar vergeten dat je dan wel gelijkwaardig moet kunnen ruilen en dat zij zelf dan waarschijnlijk weer buiten de boot vallen. Harder werken, minder zeuren.

29-10-2011 12:17
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Helemaal mee eens, het idee klinkt misschien wel leuk op papier maar het is enorm ondoordacht en onpraktisch.

Het zit ook niet in onze natuur om er vrede mee te hebben dat iedereen gelijk is. Topmannen die nu meer dan 80 uur per week aan het werk zijn om een bedrijf draaiende te houden en aan het eind van de maand hetzelfde krijgen als een persoon die de hele dag in zijn ondergoed op straat rondloopt en zichzelf vol bier gooit, zullen hun motivatie snel zien dalen :).

Dus beste Occupyers, het was leuk, ga maar weer aan het werk nu

29-10-2011 13:32
  • antwoorden

worldbridger (geen lid):

Voor basisbehoeften zou men niet 'hard' hoeven werken, U ook niet, dat geeft het systeem. Alles wat U daar boven op zou willen hebben, daar mag U natuurlijk voor werken, dat is ieders vrije recht. Ik begrijp dat het voor de meeste nog moeilijk te bevatten is.
De occupy beweging is véle male groter dan de het groepje mensen die in de tenten zit. Deze mensen zijn via internet ( na werk tijd :-) met de vormgeving bezig. Ook mensen met een zeer riant inkomen en/of hoogopgeleiden staan achter de beweging. Deze zijn alleen niet zichtbaar omdat ze dus niet de mogelijkheid hebben buiten de demonstreren, je zult sommige van hen tegen komen op de grotere protest dagen ( die op zaterdag gehouden worden :-)

29-10-2011 12:27
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Elk mens heeft een moment dat hij voor de eerste keer in de spiegel kijkt.
Meestal is men tevreden met wat hij ziet en begrijpt dat haarkammen nodig is om er beter uit te zien.
Al zijn er uitzonderingen zoals deze woordvoerder.
Die graag, gezien de kippenveren, een kip had willen zien, zonder kop.

29-10-2011 14:19
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Robert, we wisten al dat je niks van Occupy moest hebben. Dat had je eerder al duidelijk gemaakt. Ik vind het ook niks.
Wat ik me afvraag: Waarom verziek je je website met je prive-oorlog?

29-10-2011 14:30
  • antwoorden

Robert Engel:

Dit is mijn website niet.

En ik verzin niks aan dit verhaal, dat doet Occupy zelf. We zijn er gisteren heen gegaan om ze zelf aan het woord te laten. Waren er andere dingen gezegd, dan hadden we dat opgeschreven. Nu zeggen ze deze dingen, maar moeten we dat dan maar niet opschrijven omdat zoiets niet in jouw straatje past?

Ik zie dus niet helemaal in wat dit met een privé-oorlog te maken heeft.

29-10-2011 14:40
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

hoofdredacteur?

29-10-2011 15:15
  • antwoorden

Robert Engel:

Ja dus? Dat zegt dat deze niet van mij is.

29-10-2011 15:17
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

In dit goede artikel graaft de indiaan inderdaad een gat voor zichzelf, maar op de endandit site word op dit moment naar mijn gevoel meer aandacht besteed aan occupy amsterdam dan normaal aan (ook belangrijke) onderwerpen. bovendien is dit gedaan met een aantal slechte artikelen (Powned belaagt met fotos waarop niks te zien is en hittecamera's die al ontkracht zijn (zie hier: http://youtu.be/aBYAUl4O5v4 )).

Van endandit ben ik eigenlijk sarcastisch maar evenwichtige berichtgeving gewend, niet serieus en duidelijk partijdig.

29-10-2011 17:22
  • antwoorden

Robert Engel:

Als je hier sarcastisch nieuws gewend bent, dan ben je hier al twee jaar niet meer geweest.

Wat maakt dat van de rest van je betoog?

29-10-2011 17:58
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

nog steeds dat er aan dit onderwerp eenzijdig aandacht word besteed en tevens onevenredig veel aandacht, of gaan we dat in de toekomst meer zien?

29-10-2011 18:45
  • antwoorden

Anoniem (geen lid):

Jee, wat ben jij een defensieve zeikerd. Is die samenzwering naar je hoofd gestegen?
De rest van het betoog is duidelijk lijkt me: Endandit (met jou voorop) besteed teveel aandacht aan occupy-bashing. Of dat terecht of onterecht is maakt geen barst uit. Het is saai. Schrijf eens over tieten in A'dam!

29-10-2011 19:22
  • antwoorden

Robert Engel:

Niet te voorbarig, beste mensen. Onder dit artikel staat dat we ook de andere kant belichten.

29-10-2011 20:09
  • antwoorden

Madeliefje (geen lid):

nou die meneer met die Indiaanse veren tooi heeft zich aan mij als Frank voor gesteld. en ja Zeitgeist is niet mijn ding!(de ene slavernij voor de andere inruilen? hoe komen ze erbij!)
ik heb een grote bewondering voor Marianne die nog steeds op het Binnenhof en Malieveld zit.
en eerlijk de sfeer in Den Haag is totaal anders dan in Amsterdam!!

29-10-2011 15:36
  • antwoorden
12volgende ›laatste »
De inhoud van dit veld is privé en zal niet publiekelijk getoond worden.

Science

Timelapse: het verdwijnen van een gletsjer
Commander Hadfield neemt afscheid van Space Station met cover David Bowie
Infographic: wolf versus buffel
Het belang van kotszakken in de ruimte
Fraai portret Saturnus-maan Enceladus
Hubble viert verjaardag met high res foto Paardenkopnevel
Infographic: de wondere wereld van energie
Sneeuwvlokjes in vrije val gefotografeerd

Sexy Social Media Babes XXX deel 125
Grootste gevecht jeugd-ijshockey ooit
Teaser: Gravity met Sandra Bullock en George Clooney
Zes historische covers met Marilyn Monroe
Sexy Social Media Babes XXX deel 124
Timelapse: een jaar in het bos
Timelapse: rondje wereld in vijf minuten
Sexy Social Media Babes XXX deel 123

Nieuws

Deze covers met Angelina Jolies borsten zien we nooit meer
Willem één, twee en drie: veel plezier vandaag!
Vandaag vieren we Koningsdag!
Kippenvel: parlement Nieuw-Zeeland zingt lied
Infographic: vrienden en vijanden van Margareth Thatcher
Spontane geiser ontstaat in Smolensk
Reddingsoperatie van Jack Russel in foto's
Bitcoin uitgelegd in handige video

Foto

Meisjes met gitaren
Verlaten zwembad in Manchester
Het zeepbellenhuis van Pierre Cardin
Verlaten en verroeste auto's
Las Vegas bij nacht
Verlaten Amerikaanse mijn
Meisjes met tatoeages
Awesome: Golden Gate Bridge in de mist
Oorlogsveteranen en Bevrijdingsdag
Vandaag herdenken we de doden met foto's

Tech

Precision Guided Firearm: schieten mét social media
Hublot masterpiece MP-05 LaFerrari horloge
Infographic: science fiction vs. echte ruimteschepen
Mammuth: peperdure én grote remote control car
Infographic: de evolutie van game controllers
Zo ziet water eruit in toekomstige games
Lamborghini Aventador LP 720-4 50th Anniversary Edition
Space X Grashopper cowboy vestigt nieuw hoogterecord

Lifestyle

Te koop: doosje rozijnen voor slechts $ 700.000
Retro op vakantie met moderne camper
Infographic: dertig minder bekende feiten over slaap
Rondleiding in kleur door het Londen van 1927
Infographic: het verband tussen liefde en gezondheid
Robofish: een vis voor het ideale aquarium
Infographic: feitjes over Kim Jong Un
Infographic: gebruik je krachten net zoals superhelden
Naar voorpagina EnDanDit
Contact | Nieuws tippen | Colofon | Brievenbus | Adverteren | Archief | Twitter | Inloggen

Gebruikerslogin

  • Registreren
  • Wachtwoord vergeten?

Opinie

  • Reacties

Virtual serverVirtual server

Populair

  • Sexy Social Media Babes XXX deel 125
  • Meisjes met gitaren
  • Te koop: doosje rozijnen voor slechts $ 700.000
  • Precision Guided Firearm: schieten mét social media
  • Retro op vakantie met moderne camper

Laatste nieuws

  • Te koop: doosje rozijnen voor slechts $ 700.000
  • Precision Guided Firearm: schieten mét social media
  • Retro op vakantie met moderne camper
  • Sexy Social Media Babes XXX deel 125
  • Infographic: dertig minder bekende feiten over slaap

Flabber

  • Popcorn Hour: Exit Through the Gift Shop
  • Een stel apen lachen om een stel andere apen
  • Motorstuntfail
  • Een wijze les voor taalnazi's van Stephen Fry
  • Een wijze les voor taalnazi's van Stephen Fry
meer

Contact | Nieuws tippen | Colofon | Brievenbus | Webmasters | Archief | Inloggen

En Dan Dit is een uitgave van Flabber.

Inhoud syndiceren  Abonneren met Bloglines